Τα άλογα αυτά σήμερα τα γνωρίζει όλος ο πλανήτης λανθασμένα σαν τα άλογα του Αγίου Μάρκου,μόνο που είναι Ελληνικά και θα έπρεπε να ονομάζονται της Χίου….
Τα τέσσερα περίφημα αγάλματα που αποδίδονται στον γλύπτη
Λύσιππο (ο οποίος εργάσθηκε για τον Μέγα Αλέξανδρο) εάν και είναι πολύ
πιθανόν να έγιναν μετά τον θάνατο του από κάποιον γλύπτη που ακολουθούσε
την τεχνική του και προερχόταν από την κορυφαία σχολή γλυπτικής της
Σικυώνας η από την επίσης περίφημη σχολή της Χίου εκείνη την
εποχή,στόλιζαν το νησί από τον 2ο π. Χ. αιώνα –σύμφωνα με την ανάλυση
του άνθρακα.
Τα τέσσερα περίφημα αγάλματα έχουν ένα μέγιστο ύψος
238 cm (131 εκατοστά είναι το ύψος στο ακρώμιο), μήκους 252 εκατοστά
και ζυγίζουν μεταξύ 8,5 και 9 τόνους το καθένα.
Τα γλυπτά αν και
ονομάζονται μπρούτζινα, η ανάλυσή τους έχει δείξει ότι περιέχουν
τουλάχιστον 96,67% χαλκό, και έτσι θα πρέπει να θεωρούνται περισσότερο
μη καθαρό κράμα χαλκού παρά μπρούτζου.
Η υψηλή περιεκτικότητα σε κασσίτερο είχε αυξήσει την θερμοκρασία του καλουπώματος στους 1200–1300 °C.
Η υψηλής καθαρότητας χαλκός επιλέχθηκε για να επιτευχθεί πιο ικανοποιητική επιχρύσωση με τη τεχνική της χρήσης υδραργύρου
Με
εντολή του αυτοκράτορα του Βυζαντίου Θεοδόσιου ΙΙ (408-450) τα πήραν
απο την Χίο και τα τοποθέτησαν στον ιππόδρομο της Κωνσταντίνου πόλεως.
Το
1204 κλάπηκαν από τον Ενρίκο Δάνδολο, στη Δ΄ Σταυροφορία! Ο Δάνδολος τα
έβαλε στη βεράντα της Βασιλικής του Αγίου Μάρκου στη Βενετία, όπου
έμειναν μέχρι το 1797.
Ύστερα ο Ναπολέων τα τοποθέτησε επάνω στην Αψίδα του Θριάμβου στο Παρίσι!
Οι κατακτητές – σύμμαχοι τα έστειλαν πίσω στη Βενετία μετά την πτώση του Ναπολέοντα το 1815.
Σήμερα
εξακολουθούν να ευρίσκονται στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου αντίγραφα των
χάλκινων ίππων καθώς τα πρωτότυπα βρίσκονται στο Μουσείο του Ναού..
Τα
κολάρα που υπάρχουν στα άλογα προστέθηκαν το 1204 για να καλυφθούν τα
σημεία από τα οποία είχαν κοπεί τα κεφάλια προκειμένω να μεταφερθούν στη
Βενετία...
Μας έρχεται στο νου ο στίχος του Γιώργου Σεφέρη
<<όπου και να ταξιδέψω, η Ελλάδα με πληγώνει>> με τον οποίο ο
ποιητής αναλογίζεται τα ένδοξα χρόνια του ελληνικού παρελθόντος, του
οποίου διάσπαρτα υπάρχουν παντού καλλιτεχνικά δημιουργήματα, κλεμμένα
από άρπαγες εισβολείς, ανεπαρκείς και κατώτερους απέναντι στους
αθάνατους δημιουργούς του Ελληνικού μεγαλείου!
Πάνω από ένα
εκατομμύριο εκθέματα και κειμήλια ανεκτίμητης αξίας έχουν κλαπεί από την
εποχή της πρώτης άλωσης της Πόλης και βρίσκονται διάσπαρτα σε Βενετία
και στα υπόγεια του Βατικανού. Αναρωτιέμαι μιας και πριν περίπου 20
χρόνια ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β’ είχε ζητήσει συγγνώμη για όλα αυτά τα
εγκλήματα που έκαναν εναντίον της Ορθοδοξίας οι προκάτοχοι του δεν θα
έπρεπε σαν ένδειξη καλής θέλησης να επιστραφούν τουλάχιστον κάποια από
αυτά εκεί που πραγματικά ανήκουν;
0 Σχόλια